marți, 1 noiembrie 2016

PROIECT DE PARTENERIAT EDUCATIONAL , ANUL SCOLAR 2016- 2017

                PROIECT  DE    PARTENERIAT                                 EDUCAŢIONAL

 “UN DAR MIC . . . O BUCURIE MARE !”


ANUL  ŞCOLAR  2016-2017


COORDONATORI:
Prof. Diana Oancea,Şcoala Gimnazială Specială  “Maria Montessori” Bacău
Prof. Lilia Filip,Şcoala Gimnazială Specială “Maria Montessori” Bacău
 Prof. Carmen Brebenel,Şcoala Gimnazială Mihai DrăganBacău
Prof.Gabriela Manole,Şcoala Gimnazială Mihai DrăganBacău
Bibl. Adriana-Nicoleta Blaga, Şcoala Gimnazială “Mihai Drăgan” Bacău
         




 PROIECT  DE PARTENERIAT
ŞCOLILE  IMPLICATE:

Ø  Şcoala Gimnazială Specială “Maria Montessori” ,Bacău
Ø  Şcoala Gimnazială “Mihai Drăgan”, Bacău

PERIOADA  DE  DERULARE:

Ø  octombrie 2016-iunie 2017

CADRE  DIDACTICE  IMPLICATE:

Ø  Prof. Diana Oancea -Şcoala Gimnazială Specială “Maria Montessori”, Bacău
Ø  Prof. Lilia Filip-Şcoala Gimnazială Specială “Maria Montessori”, Bacău
Ø  Prof. Munteanu Sevastiana, Şcoala Gimnazială “Mihai Drăgan”, Bacău
Ø  Prof. Vătămănesu Elena- Şcoala Gimnazială “Mihai Drăgan”, Bacă
Ø  Prof. Drăgoi Alina- Şcoala Gimnazială “Mihai Drăgan”, Bacău
Ø  Prof. Roman Andreea– Şcoala Gimnazială “Mihai Drăgan”, Bacău                                      Prof. Toma Magdalena- Şcoala Gimnazială “Mihai Drăgan” , Bacău



 ARGUMENT:
În contextul unei societăţi care se schimbă, aparând modificări de formă şi de fond, la nivelul tuturor subsistemelor sale, învăţământului românesc trebuie să i se asume o nouă perspectivă asupra funcţionării şi evoluţiei sale.
În cadrul acestei perspective parteneriatul educaţional devine o prioritate a strategiilor actuale, orientate către dezvoltarea educaţiei româneşti.
Cunoaşterea diferitelor aspecte ale vieţii din mediul învăţământ special/învăţământ de stat, stabilirea de relaţii sincere, acordarea de ajutor colegial, între copiii cu nevoi speciale şi ceilalţi copii, sunt argumente ce susţin acest proiect.

SCOPUL  PROIECTULUI:
Ø  Oferirea posibilităţii de a cunoaşte diferite aspecte ale vieţii din medii de lucru diferite pentru copiii implicaţi în proiect.
Ø  Stabilirea de legături între copiii cu nevoi educaţionale diferite;
Ø  Stimularea interesului şi a dorinţei de a se cunoaşte şi de a forma noi cercuri de prieteni;
Ø  Dezvoltarea spiritului de colaborare între copii, în vederea realizării sarcinilor date;

OBIECTIVE:

Ø  Constituirea unui grup partenerial care să promoveze valori comune la nivelul partenerilor implicaţi în proiect;
    Stimularea abilităţilor de comunicare, lucru în comun, inter-relaţionare între elevii Scolii de masă “Mihai Drăgan” şi cei ai Şcolii Speciale Gimnaziale “Maria Montessori”;
Ø  Dezvoltarea cooperării şi colaborării  între cadrele didactice din unităţi de învăţământ diferite;
Ø Atragerea efectivă a elevilor în organizarea unor activităţi cu caracter extracurricular, diversificarea acestor activităţi şi mărirea numărului lor în viitor;
Ø  Educarea trăsăturilor pozitive, a unei atitudini pozitive faţă de sine şi faţă de ceilalti;
Ø  Antrenarea în activităţi artistice şi practice pentru beneficiile celor din jur
(elevii participanţi din cele două şcoli).

GRUPURI  ŢINTĂ:

Ø  Elevii grupelor  3 si 16, Şcoala Gimnazială Speciala “Maria Montessori” Bacau
Ø  Elevii claselor V-VIII, Şcoala Gimnazială “Mihai Drăgan” Bacău

PARTICIPANŢI  LA  PROIECT:

Ø  Elevii grupelor 3 si 16, Şcoala Gimnazială  Specială “Maria Montessori” Bacău
Ø  Elevii claselor V-VIII, Şcoala Gimnazială “Mihai Drăgan” Bacău
Ø  Diriginţii şi directorii şcolilor;
Ø  Părinţii elevilor participanţi;
Ø  Reprezentanţi ai comunităţii locale;

LOCUL  DERULĂRII  PROIECTULUI:

Ø  Şcoala Gimnazială Specială “Maria Montessori”,Bacău
Ø  Şcoala Gimnazială “Mihai Drăgan”, Bacău


 PERIOADA  DE  DERULARE  A  PROIECTULUI:
     Anul  şcolar 2016-2017

RESURSE:

  1. Umane - participanţii la proiect
  2. Materiale - diplome
  3. Financiare - sume  diferite pentru cheltuieli de transport suportate de Comitetul de părinţi al ;colii Gimnaziale “Mihai Drăgan” Bacău
  4. Temporale – anul şcolar 2016-2017

EVALUARE:

Ø  Verificarea şi aprecierea portofoliilor realizate de fiecare clasă participantă la proiect;
Ø  Realizarea unor sondaje de opinie în rândul elevilor şi al părinţilor privind eficienţa proiectului;
Ø  Expoziţie cu lucrările participanţilor la proiect- desene ilustrative, portofolii şi proiecte;fotografii şi imagini de la activităţi;
Ø  Realizarea unui PPS în care este prezentat proiectul, derularea lui, cât şi imagini din activităţile susţinute;
Ø  Publicarea unor articole despre proiect;
Ø  Realizarea unui CD despre proiect.



                             CALENDARUL  ACTIVITĂŢILOR:


Nr.crt
Tema activităţii:
Locul activităţii
Perioada:
1.
Contactarea partenerilor direcţi
Elaborarea proiectului
Şcoala Gimnazială
“Mihai Dragan”
Octombrie
2016
2.
,,Un dar mic ... o bucurie mare!”
Prezentarea proiectului
Sălile de clasă
Sc. Gim. „M. Dragan
Sc. Speciala „M. Montessori”
Noiembrie
2016
3.
Antrenarea in activitati practice de confectionare de obiecte pentru ornat bradul de Craciun, stimularea donatiilor de jocuri instructiv-educative.


Sălile de clasă
Sc. Gim. „M. Dragan
Sc. Speciala „M. Montessori”
Noiembrie
2016
4
Sărbători şi tradiţii de Crăciun şi Anul Nou
Vizită, spectacol, oferirea de pachete cu jocuri de constructie, puzzle, jocuri instructive elevilor scolii „M. Montessori”
Şcoala Gimnazială
Speciala” Maria Montessori”  Bacau
Decembrie
2016
5.
,,Cartea prieteniei realizarea de portofolii despre prietenie (poezii, povestioare, compuneri, impresii personale, desene etc.)
Sala de clasă
Sc Gim. „M. Dragan
Februarie
2017
6.
,,Mâini dibace
Confecţionarea unor obiecte de catre elevii participanti – Martisoare si felicitari

Sala de clasă
Sc. Gim. „M. Dragan”
Martie
2017
7.
„Ateliere de Paşte”
Confecţionare decoruri de Paşte, încondeiere ouă, concursuri
Şcoala gimnazială „MihaiDrăgan”Bacău
Aprilie
2017
8.
,, Zambet de copil
Vizita , schimburi de impresii,  activitati artistice si practice
Scoala Speciala
„M. Montessori”
Iunie
2017

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu