PROIECT EDUCAŢIONAL
“SĂ-L ADUCEM PE
SHAKESPEARE ÎN ANUL 2018”
18-23
APRILIE 2018
COORDONATORI PROIECT
*INIŢIATORI: prof. Dorneanu Elena,
prof. Ghiciuşcă
Cristina
bibl.
Blaga Adriana-Nicoleta
*DIRECTOR:
prof. Huţuţui Luminiţa
*DIRECTOR ADJUNCT: prof. Drăgoi Alina
*CONSILIER EDUCATIV: prof. Bordeianu Lăcrămioara
ECHIPA
DE PROIECT:
-prof. Bardaşu Nicoleta
-prof. Alistar Didi
-prof. Bardaşu Nicoleta
-prof. Alistar Didi
-bibl. metodist
Jianu Oana
-bibl. Saveluc
Gabriela
-bibl. Ciobotaru
Andreea-Mihaela
B.INFORMAŢII
DESPRE APLICANT
NUMELE UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT
APLICANTE:
Şcola Gimnazială „Mihai Drăgan” Bacău
Adresa completă: Str. „Logofăt Tăutu”, nr. 7, Bacău, jud. Bacău
Nr. telefon: 0334401261
C.INFORMAŢII DESPRE PROIECT:
TITLUL PROIECTULUI: „SĂ-L ADUCEM PE SHAKSPEARE ÎN ANUL 2018”
CATEGORIA ÎN CARE SE ÎNCADREAZĂ
PROIECTUL: cultural -artistic
PARTENERI: C.C.D. BACĂU,
BIBLIOTECA ”VIOLETA BĂJENARU”
COLEGIUL NAŢIONAL
„FERDINAND I” BACĂU
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „ION CREANGĂ” BACĂU
ŞCOALA GIMNAZIALĂ "MIHAI SADOVEANU" BACĂU
ŞCOALA GIMNAZIALĂ "MIHAI SADOVEANU" BACĂU
Nr. de elevi implicaţi:
aproximativ 100
Perioada desfăşurării
proiectului: 18-23 aprilie 2018
Condiţii de participare:
a)Proiectul „Să-l aducem pe
Shakspeare în anul 2018” este un proiect de teatru, desen, creaţie literară pentru
elevii din clasele V-VIII, activitatea se adresează elevilor şi cadrelor
didactice înscrise în proiect, care posedă talent artistic pentru una din
categoriile/secţiunile date, toate lucrările înscrise în proiect să se plieze
temei: reactualizarea/modernizarea operei lui William Shakespeare şi aducerea
acestuia în tendinţele secolului XXI.
Activitatea este împărţită în
următoarele secţiuni:
1.Desene –lucrări plastice
originale, inspirate din opera lui William Shakespeare, cu o notă de
modernitate;
2. Concurs -replici celebre din
operele lui Shakespeare, prezentări p.p.t. a vieţii şi operei scriitorului;
3.Teatru/scenete, adaptări
moderne ale operei lui Sakespeare, în limba română sau în limba engleză.
ARGUMENT
Teatrul şi desenul sunt unele dintre
cele mai complexe arte. Acestea produc copiilor bucurie, plăcere, confort,
cunoaştere. Una
dintre cele mai uşoare metode de a te simţi bine şi de a te menţine în formă
este,fără îndoială, arta. Arta făcută cu pasiune poate fi considerată o metodă
terapeutică, ce te fereş-te de stări anxioase. Prin intermediul artelor
frumoase se exprimă bucuria, speranţa, toată gama emoţiilor pe care le putem
trăi într-un anumit moment al vieţii. Putem privi teatrul, desenul şi creaţia
literară ca pe o formă de eliberare spiri-tuală, o modalitate de a transmite
sentimente, emoţii, zâmbete şi stări de bine. Fiecare artă stimulează
creativitatea, competitivitatea, solicită atenţia, voinţa, mobilizează elevul pentru depăşirea anumitor dificultăţi,
printr-o muncă susţinută. Scena atrage tot mai mulţi tineri, elevi şi
copii, astfel încât scopul prioritar al proiectului este stimularea acestor
elevi cu înclinaţii artistice, lansarea şi promovarea lor în şcoală, eviden-ţierea
muncii şi talentului copiilor şi a cadrelor didactice ce-i îndrumă.
Prin acest proiect cultural-artistic, dorim să
subliniem importanţa activităţilor de învăţare nonformală. Participarea la
aceste activităţi este determinată de motivaţie, nu de obligaţie,
atractivitatea este dată de lipsa catalogului, iar utilitatea de faptul că este
mediul propice conjugării verbelor „a face”, „a simţi” şi „a fi”.
Ştim cu toţii cât de greu ne este să
înţelegem engleza veche folosită de William Shakespeare în operele sale, mai
mult ,să încercăm să o reproducem.
De aici, ideea de a reactualiza opera
sa, de a o aduce în secolul XXI şi de a o face pe înţe-lesul tinerilor din ziua
de azi, preocupaţi mai mult de telefoanele mobile de ultimă gene-raţie şi de
calculatoare performante, decât de literatura bună a secolelor precedente.
Aşadar,
realizările din cadrul acestui proiect presupun originalitate, reinterpre-tare
a unor opere bine cunoscute, modernizarea conceptelor şi tipologiilor uti-lizate
de Shakespeare în comediile şi tragediile sale.
Activităţile din cadrul proiectului
oferă participanţilor posibilitatea unui schimb de experienţă, socializare
între membrii diferitelor colective şcolare, originali-tatea exprimării prin
artă, creativitate a elevilor.
D. 1. SCOPUL
*Cultivarea, susţinerea şi
valorificarea potenţialului artistic al elevilor;
*Formarea personalităţii prin
descoperire, autocunoaştere şi interrelaţionare umană;
*Implicarea elevilor şi a
cadrelor didactice în viaţa culturală a comunităţii.
D.2. OBIECTIVE SPECIFICE
1.Implicarea unui număr cât mai
mare de elevi şi profesori din şcolile partenere;
2.Stimularea abilităţilor
creatoare ale elevilor şi profesorilor prin organizarea de concursuri;
3.Stimularea interesului elevilor
pentru opera lui William Shakespeare prin adaptarea aces-teia la valorile şi
caracteristicile societăţii secolului XXI;
4.Valorificarea talentelor
artistice ale elevilor ;
5.Dezvoltarea abilităţilor de
învăţare prin activităţi cu caracter nonformal;
6.Dezvoltarea capacităţii de a
comunica prin intermediul artei;
7.Popularizarea experienţei
extracurriculare a cadrelor didactice îndrumătoare;
8.Îmbunătăţirea imaginii şcolilor
implicate în proiect şi deschiderea lor spre comunitate.
D.3.
GRUPUL ŢINTĂ
Direct: proiectul se
adresează copiilor şi tinerilor amatori din şcoala şi liceul implicat, care au înclinaţie pentru una din
secţiunile proiectului.
Indirect: profesori îndrumători, părinţi, membri ai comunităţii.
D.4. DURATA PROIECTULUI
_ 18-23 aprilie 2018- expoziţia de desene,
prezentări p.p.t., scenete, concursul de replici celebre;
_ pregătirea de-a lungul unui an şcolar.
D.5. DESCRIEREA ACTIVITĂŢILOR
a)Titlul activităţii: „Să-l aducem pe Shakespeare în anul 2018”
b)Data/perioada desfăşurării:
18-23 aprilie 2018
c)Locul desfăşurării:
Biblioteca”Eugen Budău” a Şcolii Gimnaziale „Mihai Drăgan” ,Bacău
d)Participanţi: -elevi;
-cadre didactice;
-conducerea şcolii „Mihai Drăgan”
-reprezentanţi ai
C.C.D. Bacău;
-reprezentanţi ai
părinţilor;
-reprezentanţi
mass-media.
e) Descrierea activităţii:
Actvitatea „Să-l aducem pe Shakespeare în anul 2018” se
va desfăşura după următorul program:
*Cuvânt de deschidere al
organizatorilor;
*Premierea secţiunii de desene;
*Concurs de cunoştinţe generale
pentru public –replici celebre din opera lui W. Shakespeare;
*Eprezentări p.p.t. şi scenete în
limba română sau engleză ale elevilor.;
g)Responsabili: prof. Dorneanu
Elena, prof. Ghiciuşcă Cristina, bibl. Blaga Adriana
h)Beneficiari: elevii,
profesorii, şcolile care au reprezentanţi în program;
i) Modalităţi de evaluare: vizionarea
activităţilor şi aprecierea juriului ţinând cont de calitatea programelor
prezentate, de expresivitate şi originalitatea interpretativă, tehnica
desenului, contrast, culoare, expresivitate şi originalitatea creativă.
E. REZULTATE AŞTEPTATE CA URMARE A
IMPLEMENTĂRII PROIECTULUI ŞI METODELE DE EVALUARE A ACESTOR REZULTATE:
*Realizarea unor acte artistice
deosebite;
*Participarea unui număr cât mai
mare de elevi şi cadre didactice, reprezentanţi ai şcolilor şi liceelor;
*Realizarea unui real schimb de
experienţă;
*Descoperirea şi promovarea unor
talente deosebite;
*Postarea imaginilor pe site-ul
şcolii şi blogul bibliotecii „Eugen Budău”;
*Solicitarea de feed-back din
partea şcolilor participante;
*Implicarea activă a cadrelor
didactice şi a elevilor în activităţile desfăşurate în cadrul proiectului.
F. MODALITATEA DE EVALUARE ŞI INDICATORII DE
EVALUARE AI PROIECTULUI
În perioada pregătitoare se
monitorizează situaţia în diferite momente, urmărind graficul şi îndeplinirea
sarcinilor;
Rezultatele vor fi afişate pe site-ul şcolii, vor fi transmise şcolilor
participante;
Prezenţa în număr mare a
spectatorilor;
Impactul pozitiv asupra
participanţilor, măsurabil în numărul viitorilor participanţi care se vor
înscrie efectiv.
G. BENEFICIARII DIRECŢI ŞI INDIRECŢI AI PROIECTULUI
Direcţi: elevii participanţi, cadrele didactice îndrumătoare;
Indirecţi: Şcoala Gimnazială „Mihai Drăgan” Bacău, ca
organizator, toate şcolile implicate cu elevi în program.
H.ACTIVITĂŢI DE PROMOVARE/MEDIATIZARE ŞI
DISEMINARE
*Prezentarea proiectului la nivelul comisiilor
metodice, a cercurilor pedago-gice şia întâlnirilor cu părinţii;
*Postarea proiectului educaţional
pe site-ul şcolii;
*Realizarea de pliante şi afişe
pentru mediatizare;
*Distribuirea invitaţiilor;
*Articole în presa locală.
I.RESURSE
Umane- elevii ,
cadrele didactice, părinţii, colaboratori ocazionali sau perma-nenţi;
Materiale-tehnică audio-video, materiale pentru popularizare;
Financiare:
autofinanţare, se vor găsi şi alte surse extraşcolare de sponsorizare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu