joi, 22 martie 2018

"SĂ-L ADUCEM PE SHAKESPEARE ÎN 2018"


                                            
                               PROIECT  EDUCAŢIONAL
     
 “SĂ-L ADUCEM PE SHAKESPEARE ÎN ANUL 2018”
                                             18-23   APRILIE  2018
            




                   COORDONATORI  PROIECT
     *INIŢIATORI: prof. Dorneanu Elena,
                              prof. Ghiciuşcă Cristina
                              bibl. Blaga Adriana-Nicoleta
     *DIRECTOR: prof. Huţuţui Luminiţa
     *DIRECTOR ADJUNCT: prof. Drăgoi Alina
     *CONSILIER EDUCATIV: prof. Bordeianu  Lăcrămioara

 ECHIPA DE PROIECT:
-prof. Bardaşu Nicoleta
-prof. Alistar Didi
     -bibl. metodist Jianu Oana
     -bibl. Saveluc Gabriela
     -bibl. Ciobotaru Andreea-Mihaela
     
   B.INFORMAŢII DESPRE APLICANT
NUMELE UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT APLICANTE:
   Şcola Gimnazială „Mihai Drăgan” Bacău
  Adresa completă: Str. „Logofăt Tăutu”, nr. 7, Bacău, jud. Bacău
  Nr. telefon: 0334401261
C.INFORMAŢII DESPRE PROIECT:
TITLUL PROIECTULUI: „SĂ-L ADUCEM PE SHAKSPEARE ÎN ANUL 2018”
CATEGORIA ÎN CARE SE ÎNCADREAZĂ PROIECTUL: cultural -artistic
PARTENERI: C.C.D. BACĂU, BIBLIOTECA ”VIOLETA  BĂJENARU”
                        COLEGIUL NAŢIONAL „FERDINAND I” BACĂU
                        ŞCOALA  GIMNAZIALĂ „ION CREANGĂ” BACĂU
                        ŞCOALA GIMNAZIALĂ "MIHAI SADOVEANU" BACĂU
Nr. de elevi implicaţi: aproximativ 100
Perioada desfăşurării proiectului: 18-23 aprilie 2018
 Condiţii de participare:
a)Proiectul „Să-l aducem pe Shakspeare în anul 2018” este un proiect de teatru, desen, creaţie literară pentru elevii din clasele V-VIII, activitatea se adresează elevilor şi cadrelor didactice înscrise în proiect, care posedă talent artistic pentru una din categoriile/secţiunile date, toate lucrările înscrise în proiect să se plieze temei: reactualizarea/modernizarea operei lui William Shakespeare şi aducerea acestuia în tendinţele secolului XXI.
Activitatea este împărţită în următoarele secţiuni:
1.Desene –lucrări plastice originale, inspirate din opera lui William Shakespeare, cu o notă de modernitate;
2. Concurs -replici celebre din operele lui Shakespeare, prezentări p.p.t. a vieţii şi operei scriitorului;
3.Teatru/scenete, adaptări moderne ale operei lui Sakespeare, în limba română sau în limba engleză.
       



                                








                                ARGUMENT

           Teatrul şi desenul sunt unele dintre cele mai complexe arte. Acestea produc copiilor bucurie, plăcere, confort, cunoaştere.                                                                          Una dintre cele mai uşoare metode de a te simţi bine şi de a te menţine în formă este,fără îndoială, arta. Arta făcută cu pasiune poate fi considerată o metodă terapeutică, ce te fereş-te de stări anxioase. Prin intermediul artelor frumoase se exprimă bucuria, speranţa, toată gama emoţiilor pe care le putem trăi într-un anumit moment al vieţii.  Putem privi teatrul, desenul şi creaţia literară ca pe o formă de eliberare spiri-tuală, o modalitate de a transmite sentimente, emoţii, zâmbete şi stări de bine. Fiecare artă stimulează creativitatea, competitivitatea, solicită atenţia, voinţa, mobilizează  elevul pentru depăşirea anumitor dificultăţi, printr-o muncă susţinută.  Scena atrage tot mai mulţi tineri, elevi şi copii, astfel încât scopul prioritar al proiectului este stimularea acestor elevi cu înclinaţii artistice, lansarea şi promovarea lor în şcoală, eviden-ţierea muncii şi talentului copiilor şi a cadrelor didactice ce-i îndrumă.                                                                             
            Prin acest proiect cultural-artistic, dorim să subliniem importanţa activităţilor de învăţare nonformală. Participarea la aceste activităţi este determinată de motivaţie, nu de obligaţie, atractivitatea este dată de lipsa catalogului, iar utilitatea de faptul că este mediul propice conjugării verbelor „a face”, „a simţi” şi „a fi”.
       Ştim cu toţii cât de greu ne este să înţelegem engleza veche folosită de William Shakespeare în operele sale, mai mult ,să încercăm să o reproducem.
       De aici, ideea de a reactualiza opera sa, de a o aduce în secolul XXI şi de a o face pe înţe-lesul tinerilor din ziua de azi, preocupaţi mai mult de telefoanele mobile de ultimă gene-raţie şi de calculatoare performante, decât de literatura bună a secolelor precedente.                                                                                 
  Aşadar, realizările din cadrul acestui proiect presupun originalitate, reinterpre-tare a unor opere bine cunoscute, modernizarea conceptelor şi tipologiilor uti-lizate de Shakespeare în comediile şi tragediile sale.                                      
 Activităţile din cadrul proiectului oferă participanţilor posibilitatea unui schimb de experienţă, socializare între membrii diferitelor colective şcolare, originali-tatea exprimării prin artă, creativitate a elevilor.


D. 1. SCOPUL
*Cultivarea, susţinerea şi valorificarea potenţialului artistic al elevilor;
*Formarea personalităţii prin descoperire, autocunoaştere şi interrelaţionare umană;
*Implicarea elevilor şi a cadrelor didactice în viaţa culturală a comunităţii.
D.2. OBIECTIVE SPECIFICE
1.Implicarea unui număr cât mai mare de elevi şi profesori din şcolile partenere;
2.Stimularea abilităţilor creatoare ale elevilor şi profesorilor prin organizarea de concursuri;
3.Stimularea interesului elevilor pentru opera lui William Shakespeare prin adaptarea aces-teia la valorile şi caracteristicile societăţii secolului XXI;
4.Valorificarea talentelor artistice ale elevilor ;
5.Dezvoltarea abilităţilor de învăţare prin activităţi cu caracter nonformal;
6.Dezvoltarea capacităţii de a comunica prin intermediul artei;
7.Popularizarea experienţei extracurriculare a cadrelor didactice îndrumătoare;
8.Îmbunătăţirea imaginii şcolilor implicate în proiect şi deschiderea lor spre comunitate.
     D.3. GRUPUL ŢINTĂ
     Direct: proiectul se adresează copiilor şi tinerilor amatori din şcoala  şi liceul implicat,       care au înclinaţie pentru una din secţiunile proiectului.
    Indirect: profesori îndrumători, părinţi, membri ai comunităţii.
D.4. DURATA PROIECTULUI
    _ 18-23 aprilie 2018- expoziţia de desene, prezentări p.p.t., scenete, concursul de replici celebre;
    _ pregătirea de-a lungul unui an şcolar.
D.5. DESCRIEREA ACTIVITĂŢILOR
a)Titlul activităţii: „Să-l aducem pe Shakespeare în anul 2018”             
b)Data/perioada desfăşurării: 18-23 aprilie 2018
c)Locul desfăşurării: Biblioteca”Eugen Budău” a Şcolii Gimnaziale „Mihai Drăgan” ,Bacău
d)Participanţi: -elevi;
                          -cadre didactice;
                          -conducerea şcolii „Mihai Drăgan”
                          -reprezentanţi ai C.C.D. Bacău;
                          -reprezentanţi ai părinţilor;
                          -reprezentanţi mass-media.
e) Descrierea activităţii:
Actvitatea  „Să-l aducem pe Shakespeare în anul 2018” se va desfăşura după următorul program:
*Cuvânt de deschidere al organizatorilor;
*Premierea secţiunii de desene;
*Concurs de cunoştinţe generale pentru public –replici celebre din opera lui W. Shakespeare;
*Eprezentări p.p.t. şi scenete în limba română sau engleză ale elevilor.;
g)Responsabili: prof. Dorneanu Elena, prof. Ghiciuşcă Cristina, bibl. Blaga Adriana
h)Beneficiari: elevii, profesorii, şcolile care au reprezentanţi în program;
i) Modalităţi de evaluare: vizionarea activităţilor şi aprecierea juriului ţinând cont de calitatea programelor prezentate, de expresivitate şi originalitatea interpretativă, tehnica desenului, contrast, culoare, expresivitate şi originalitatea creativă.
  E. REZULTATE AŞTEPTATE CA URMARE A IMPLEMENTĂRII PROIECTULUI ŞI METODELE DE EVALUARE A ACESTOR REZULTATE:
*Realizarea unor acte artistice deosebite;
*Participarea unui număr cât mai mare de elevi şi cadre didactice, reprezentanţi ai şcolilor şi liceelor;
*Realizarea unui real schimb de experienţă;
*Descoperirea şi promovarea unor talente deosebite;
*Postarea imaginilor pe site-ul şcolii şi blogul bibliotecii „Eugen Budău”;
*Solicitarea de feed-back din partea şcolilor participante;
*Implicarea activă a cadrelor didactice şi a elevilor în activităţile desfăşurate în cadrul proiectului.

   F. MODALITATEA DE EVALUARE ŞI INDICATORII DE EVALUARE AI PROIECTULUI
În perioada pregătitoare se monitorizează situaţia în diferite momente, urmărind graficul şi îndeplinirea sarcinilor;
Rezultatele vor fi afişate  pe site-ul şcolii, vor fi transmise şcolilor participante;
Prezenţa în număr mare a spectatorilor;
Impactul pozitiv asupra participanţilor, măsurabil în numărul viitorilor participanţi care se vor înscrie efectiv.
G. BENEFICIARII DIRECŢI ŞI INDIRECŢI AI PROIECTULUI
Direcţi: elevii participanţi, cadrele didactice îndrumătoare;
Indirecţi: Şcoala Gimnazială „Mihai Drăgan” Bacău, ca organizator, toate şcolile implicate cu elevi în program.
    
   H.ACTIVITĂŢI DE PROMOVARE/MEDIATIZARE ŞI DISEMINARE
 *Prezentarea proiectului la nivelul comisiilor metodice, a cercurilor pedago-gice şia întâlnirilor cu părinţii;
*Postarea proiectului educaţional pe site-ul şcolii;
*Realizarea de pliante şi afişe pentru mediatizare;
*Distribuirea invitaţiilor;
*Articole în presa locală.


I.RESURSE
 Umane- elevii , cadrele didactice, părinţii, colaboratori ocazionali sau   perma-nenţi;                                                                                                                 Materiale-tehnică audio-video, materiale pentru popularizare;           
  Financiare: autofinanţare, se vor găsi şi alte surse extraşcolare de sponsorizare.











                                    EXPOZIŢIE DE POSTERE, DESENE ŞI CITATE CELEBRE :




























IATĂ CÂTEVA IMAGINI DE LA ACTIVITATEA DESFĂŞURATĂ ÎN AMFITEATRUL ŞCOLII:

























































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu